AMERIKA – Of het in de smaak gaat vallen? In Amerika, waar ze al meer gewend zijn aan dit fenomeen, waarschijnlijk wel. De bekende wijnproducent Francis Ford Coppola gaat nu ook zijn pinot noir in blikjes verkopen. De winery, gevestigd in Sonoma Valley, California, bracht al meerdere keren een ‘canned premium wine’ op de markt. Een mousserende rosé bijvoorbeeld, onder het Sofia-label, vernoemd naar de vrouw van de beroemde filmregisseur en wijnmaker. De dame in kwestie liet graag zien dat dat er nog best chique uit kan zien, wijn drinken uit een blikje. In de serie Diamond Collection werden vorig jaar witte varianten zoals de sauvignon blanc, chardonnay en pinot grigio in blik geïntroduceerd. En nu dus rood. In de VS heeft alcohol in blik zich ontwikkeld tot een ware rage en ook in Groot-Brittannië liggen steeds meer blikjes wijn in de schappen. Maar of de Nederlandse wijndrinker er voor te porren is, dat valt nog te bezien.
Laatste nieuws
-
Miljoeneninvestering van Heineken in VK | 17 mei 2024
-
Wijnhuis in Montalcino als decor voor film van George Clooney | 16 mei 2024
-
Geen alcohol op straat op Mallorca en Ibiza | 15 mei 2024
-
Constellation koopt Sea Smoke | 14 mei 2024
-
Campagne om oude wijnstokken in Bierzo te redden | 13 mei 2024
-
Overstromingen verwoesten wijnstreek in Brazilië | 10 mei 2024
-
Vijf jaar gevangenisstraf voor wijnfraudeur | 09 mei 2024