HONGARIJE – Wat doen we na Dry January? Als het aan de Hongaarse wijnsector ligt, stappen we dan over op Furmint February. Dit initiatief is niet nieuw, maar bestaat daar al tien jaar. Wel nieuw is dat het inheemse druivenras binnenkort uitgebreid onder de aandacht van het buitenland zal worden gebracht. Groot-Brittannië krijgt als eerste buitenlandse markt haar eigen Furmint February. Verschil is dat het evenement daar niet gericht is op de consument, maar bedoeld is om wijnhandelaren en sommeliers te verleiden. De furmint is een van Hongarije’s belangrijkste druiven, groeit vooral in de regio’s Tokaj, Somló en Bükkalja en belandt behalve in droge witte wijnen in de bekende dessertwijn Tokaji Aszú.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
