ITALIË – Meer consumenten kiezen deze kerst voor een Italiaanse bubbel. Dat meldt de Italiaanse Wijnunie UIV. In Italië alleen al zullen de komende dagen meer dan 78 miljoen flessen bruiswijn worden ontkurkt, waarvan slechts 3 miljoen een buitenlands label dragen. De omzet van spumantes zal zo’n 8% hoger zijn dan vorig jaar rond Kerstmis, terwijl de verkoop van mousserende wijnen uit het buitenland met maar liefst een kwart daalt. De Italianen kiezen dus overduidelijk voor het Made in Italy-product. Maar daar blijft het niet bij; de UIV verwacht dat ook in het buitenland meer Italiaanse bubbels op tafel verschijnen. De belangenorganisatie heeft het over een plus van 6% ten opzichte van vorig jaar, zo’n 190 miljoen flessen in totaal. De buitenlandse belangstelling gaat niet alleen uit naar prosecco, maar ook naar franciacorta, trentodoc, asti en de mousserende oltrepò pavese.
Laatste nieuws
-
Nachtvorst houdt huis in Limburg en Bourgogne | 25 apr 2024
-
Heineken en Rijksmuseum blijven samenwerken | 24 apr 2024
-
Alcohol in Schotland flink duurder | 23 apr 2024
-
Geen alcohol in trein rond Koningsdag | 22 apr 2024
-
Jopen biedt liefhebbers opnieuw de kans om mede-eigenaar te worden van bierbrouwerij | 19 apr 2024
-
Wijn zonder alcohol is geen wijn | 18 apr 2024
-
Record omzet voor Sotheby’s | 17 apr 2024