NEW YORK – Amerika is al de tweede grootste afnemer van prosecco in de wereld. Na Engeland natuurlijk, waar de bruisende Italiaan al jaren nauwelijks is aan te slepen. Maar kennelijk kan het altijd nog beter. Ook al stijgt de verkoop elk jaar met 20%, het Prosecco DOC consortium ziet overzees nog meer groeipotentie en heeft om die reden een kantoor geopend in New York. Het verder veroveren van de Amerikaanse markt heeft topprioriteit gekregen voor de producenten. In geen enkel ander land wordt zoveel geïnvesteerd in promotie en educatie. Daarnaast is het belangrijk om ‘on the spot’ aanwezig te zijn om de naam en authenticiteit van prosecco beter te kunnen beschermen. Dat prosecco slechts uit een specifiek aangewezen deel van Italië komt, is in Amerika nog lang niet bij iedereen bekend. Het consortium opende vorig jaar haar eerste buitenlandse kantoor in China. Ook Duitsland krijgt zijn eigen ‘Casa Prosecco’.
Laatste nieuws
-
Nachtvorst houdt huis in Limburg en Bourgogne | 25 apr 2024
-
Heineken en Rijksmuseum blijven samenwerken | 24 apr 2024
-
Alcohol in Schotland flink duurder | 23 apr 2024
-
Geen alcohol in trein rond Koningsdag | 22 apr 2024
-
Jopen biedt liefhebbers opnieuw de kans om mede-eigenaar te worden van bierbrouwerij | 19 apr 2024
-
Wijn zonder alcohol is geen wijn | 18 apr 2024
-
Record omzet voor Sotheby’s | 17 apr 2024