ITALIË – Met dank aan de Europese Unie komt er steeds meer aandacht voor het streekproduct. Kreeg Nederland er afgelopen week twee BOB-wijnen bij (Vijlen en Oolde), nu zijn de schijnwerpers even gericht op een mooie Italiaanse: Alto Adige uit Zuid-Tirol. De Europese Commissie heeft vier smaakmakers uit deze Noord-Italiaanse regio, waaronder de Alto Adige DOC, tot het middelpunt van een publiciteitscampagne gemaakt. Samen met de lokale appel, spek en kaas steelt de wijn de show op de website www.kwaliteiteuropa.eu. Doel is consumenten te informeren over de voordelen van Europese landbouwproducten. Het motto? Enjoy, it’s from Europe! Benieuwd of voor de Nederwijnen die nu een beschermde status hebben gekregen ook zo’n mooie campagne in het verschiet ligt.
Laatste nieuws
-
Maatregelen Trump zichtbaar effect op whiskey-export | 22 feb 2019
-
Nog meer Welsh whisky | 21 feb 2019
-
Utrecht gaat thuisbezorging controleren | 20 feb 2019
-
Toekomstige sterren | 19 feb 2019
-
Rooskleurige toekomst voor roze drankjes | 18 feb 2019
-
The sky is the limit | 15 feb 2019
-
Minder export Franse wijnen | 14 feb 2019