GROOT-BRITTANNIË – Drankenconcern Diageo heeft de afgelopen periode veel meer tequila verkocht. In het laatste half jaar van 2019 groeide de categorie met 31%. Dat was vooral te danken aan een stijgende vraag naar bekende tequila-merken in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika en de Caraïben. Een van die merken nam Diageo in 2018 over van acteur George Clooney. De verkoop van vodka nam af met 1%, maar rum zat met 2% in de plus. De likeuren en gin presteerden nog beter met elk een groei van 7%. In totaal brachten de activiteiten het miljardenbedrijf ruim 4% meer netto-omzet. Voor het lopend boekjaar is CEO Ivan Menezes in zijn voorspellingen voorzichtig, gezien de onzekerheden op dit moment in meerdere delen van de wereld. Daarmee doelt hij onder meer op de Amerikaanse importtarieven op Scotch Whisky en afzwakkende groei in India. Ook is nog onduidelijk wat de uitbraak van het Chinese coronavirus voor effect zal hebben op de drankenhandel. .
Laatste nieuws
-
China beëindigt wijnoorlog | 29 mrt 2024
-
Fernando Remírez de Ganuza overleden | 28 mrt 2024
-
Bier van zoete aardappel, maar hoe dan? | 27 mrt 2024
-
Schotse distillery heropent na 40 jaar | 26 mrt 2024
-
Nederlandse Wijnboeren, boeren goed | 25 mrt 2024
-
Meer dan 1.000 Flessen gestolen uit Château de Viviers! | 22 mrt 2024
-
Bayer komt met nieuw bestrijdingsmiddel | 21 mrt 2024