ARGENTINIË – Mooi droog weer hadden ze, afgelopen zomer in Argentinië. Maar de winter was aan de koude kant. De oogst 2019 heeft daardoor iets minder opgeleverd dan verwacht. Volgens de wijnboeren is de kwaliteit uitstekend. De consument kan zich verheugen op sterk geconcentreerde,evenwichtige wijnen met veel frisheid. Bij Argentinië moeten we natuurlijk even andersom denken. In januari en februari is het zomer. In Mendoza, waar de meeste wijn wordt verbouwd, was het toen op sommige momenten boven de 40 graden Celsius. In maart en april daalde het kwik, waardoor de rijping iets werd afgeremd en er uiteindelijk in de ‘normale’ periode geoogst kon worden.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
