NOORD-SCHARWOUDE – De drie Franse brouwerijen van Heineken kunnen dit jaar rekenen op een flinke investering. De Hollandse bierfabrikant heeft aangekondigd 20 miljoen euro te willen steken in de brouwerijen, om zo een stevigere positie te veroveren op de Franse biermarkt. Het geld wordt gebruikt voor vergroting van de productiecapaciteit, innovatie en diversiteit. De brouwerij van Schiltigheim, vlakbij Straatsburg, krijgt 9,3 miljoen euro voor uitbreiding van de capaciteit en een nieuwe verpakkingslijn. De rest van het geld gaat naar de brouwerijen in het noordelijk gelegen Mons-en-Baroeul en in de Zuid-Franse stad Marseille. Heineken heeft momenteel bijna 1/3 van de markt in handen. Vrijwel al het bier wordt lokaal geproduceerd. De brouwer kondigde ook aan de Fransen warm te willen maken voor het nieuwe alcoholvrije Heineken 0.0. Volgende maand wordt het bier ook gelanceerd in Nederland.
Laatste nieuws
-
Jopen biedt liefhebbers opnieuw de kans om mede-eigenaar te worden van bierbrouwerij | 19 apr 2024
-
Wijn zonder alcohol is geen wijn | 18 apr 2024
-
Record omzet voor Sotheby’s | 17 apr 2024
-
Lukas Wiegman beste sommelier | 16 apr 2024
-
Brouwer uit Florida onder vuur | 15 apr 2024
-
Omzetgroei voor Jägermeister | 12 apr 2024
-
Minder accijns voor schatkist | 11 apr 2024